Manekin vintage – wyjątkowy sposób na zaprezentowanie kolekcji ubrań w stylu retro

Manekiny występują w rozmaitych wariantach. Na rynku znaleźć można modele męskie, żeńskie oraz dziecięce. Istnieją też takie, które wyglądem będą starały się jak najbardziej przypominać człowieka oraz pozbawione rysów twarzy manekiny abstrakcyjne. Nie zabraknie też figur nowoczesnych, świetnie nadających się do prezentowania kolekcji młodzieżowych oraz takich, które wykonane zostały wykonane w stylu vintage. Tym ostatnim warto poświęcić szczególną uwagę, gdyż w wyjątkowy sposób prezentują się na wystawie i wzbudzają zainteresowanie przechodniów. 

Manekin vintage – czym się charakteryzuje? 

Styl vintage nawiązuje do minionych epok, więc produkty, które mają go odwzorowywać, tworzone są często na podobieństwo wyposażenia naszych babć. Mogą też wyglądać na lekko zużyte lub nadgryzione zębem czasu. Manekin vintage będzie więc przypominał kukłę, którą można by znaleźć w przedwojennej pracowni krawieckiej. Materiały, z których wytwarza się takie figury, są charakterystyczne dla stylu retro. Będzie to przede wszystkim jasne płótno, chociaż włókno szklane także może się pojawić. Nie powinno zabraknąć także elementów drewnianych, specyficznych dla estetyki vintage. Przeznaczone dla kolekcji w stylu retro manekiny to zazwyczaj modele abstrakcyjne. Oznacza to, że nie posiadają rysów twarzy i przypominają posturę człowieka w dość umowny sposób, co nadaje im unikalny wygląd.  

Manekin vintage – dlaczego się sprawdza? 

Manekin vintage to doskonałe rozwiązanie dla sklepowej wystawy tematycznej, która prezentuje kolekcję ubrań w stylu retro. Modele z drewnianymi elementami bardzo dobrze wpasują się w klimat minionych czasów z pewnością spodobają się fanom mody z lat 20, 50 czy 80. Na stronie https://sklep.moremannequins.pl/ można znaleźć manekiny vintage z ruchomymi, drewnianymi dłońmi, które świetnie wpasują się w witrynę butiku utrzymanego w starym stylu. Oprócz funkcji praktycznej, figura w stylu vintage może też stanowić ciekawą dekorację i sama w sobie przyciągać uwagę klientów.