Reklamowe gadżety antystresowe – jak działają i jakie mają zalety?

Gadżety reklamowe mogą wydawać się przestarzałym pomysłem, ale tak naprawdę nadal skutecznie sprawdzają się w swojej roli. W końcu większość z nas posiada w domu kubek, długopis czy koszulkę z logo firmy. Jak działają gadżety reklamowe w marketingu? Dlaczego warto przyjrzeć się bliżej konkretnej grupie takich produktów – gadżetom antystresowym?

Jakie gadżety reklamowe możemy wybrać dla swojej firmy?

Gadżety reklamowe to przede wszystkim przedmioty codziennego użytku, na które naniesiona została reklama firmy w postaci jej nazwy, logo czy całego hasła reklamowego. Najpopularniejsze gadżety reklamowe to kubki, notesy, ołówki, długopisy, pendrive czy też koszulki. Mniej popularne są natomiast nieco większe artykuły, jak parasole czy torby sportowe. Aby gadżet skutecznie spełniał się w swojej roli powinien być:

  • praktyczny,
  • wysokiej jakości,
  • atrakcyjnie zaprojektowany.

Dlaczego to takie ważne?

Jak działają gadżety reklamowe? Dlaczego są skuteczne?

Jeśli gadżet reklamowy jest produktem praktycznym, czyli produktem codziennego użytku, konsument ma z nim do czynienia każdego dnia. Przykładowo, kubek z logo używany w domowym zaciszu do picia kawy zwiększa świadomość marki. Logo czy nadruk zapadają konsumentowi w pamięć, dlatego w sytuacji, kiedy musi dokonać wyboru – kupić produkt/zamówić usługę – automatycznie myśli właśnie o tej firmie, od której otrzymał taki upominek.

Jeśli zaś dodatkowo gadżet ma wysoką jakość i ciekawie się prezentuje, to buduje pozytywny wizerunek marki. Świadczy o wysokiej jakości świadczonych usług/towarów i o dbałości o klienta. Poza tym, niektóre gadżety reklamowe, jak torby czy koszulki, po prostu muszą dobrze wyglądać, jeśli firma chce, aby potencjalny klient rozprzestrzenił reklamę w swoim otoczeniu, na przykład zabierając torbę na zakupy do centrum handlowego.

Dlaczego gadżety antystresowe z logo to dobry pomysł?

Dzisiaj ze stresem walczy praktycznie każdy –  od dzieci martwiących się o wynik klasówki, po osoby starające się domknąć na czas zlecony projekt. Z tego względu warto wziąć pod uwagę szczególną grupę gadżetów reklamowych, jaką tworzą gadżety antystresowe reklamowe z nadrukiem logo (dostępne np. na gadzety-reklamowe.com/section2/71-Gadzety_antystresowe). Są to przede wszystkim miękkie i sprężyste gniotki, ale także spinery czy chińskie kulki. Przedmioty tego typu łączy satysfakcjonujący, relaksujący sposób użycia.

Przykładowy gniotek służy do ściskania go w dłoniach w chwilach napięcia. Spełnia więc funkcję podobną do gumy do życia – odciąga uwagę od stresu, pozwala skupić się na monotonnej, ale przyjemnej czynności, a tym samym rozładowuje stres i nerwy. Na takie gniotki można bez trudu nanieść firmowy nadruk z logo czy nazwą, a następnie zaproponować tego typu darmowy prezent nie tylko osobom pracującym w biurach, ale również zestresowanej młodzieży i innym grupom konsumentów. Korzystanie z gniotków nie tylko odstresowuje, ale również trenuje dłonie, a to bardzo ważne w czasach, kiedy wiele osób pracuje przed komputerem. 

Gadżety antystresowe reklamowe z logo to sprawdzony pomysł na kampanię reklamową, ponieważ spełniają kryteria dobrego gadżetu i są na czasie – świetnie wpisują się w potrzeby współczesnego konsumenta. Mogą mieć też intrygujący design i kolorystykę, wszystko zależy od projektu reklamodawcy.