Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa aby się dobrze pozycjonowała?

Strona internetowa to wizytówka firmy, która zawiera wszystkie istotne informacje dotyczące oferty. Treść powinna być przystępna, zrozumiała i zwięzła, jednocześnie musi spełniać wymagania związane z pozycjonowaniem.

Strona główna

Strona główna może wzbudzić zainteresowanie klienta lub go zniechęcić. Warto zwrócić szczególną uwagę na tekst, który znajdzie się w tym miejscu. Przede wszystkim nie może być zbyt długi. Internauci rzadko wczytują się w treść, zazwyczaj po prostu szybko skanują stronę w poszukiwaniu najważniejszych informacji. Często trwa to jedynie kilka sekund. Już po tym czasie osoba odwiedzająca witrynę zadecyduje, czy jest zainteresowana ofertą. Dlatego tekst na stronie głównej musi być konkretny i powinien zawierać podstawowe informacje dotyczące działalności firmy. Tworzenie stron www warto powierzyć specjalistom, którzy wiedzą w jaki sposób zrobić pozytywne wrażenie na potencjalnych klientach firmy.

Oferta

Firmowa strona internetowa powinna zawierać przejrzysty opis oferty. Jeśli firma ma szeroki asortyment lub świadczy wiele usług, na ofertę można poświęcić kilka oddzielnych podstron. Należy przestawić informacje przydatne z punktu widzenia potencjalnego klienta, który szuka konkretnego produktu. W tym dziale warto zamieścić również różnego rodzaju tabelki, zestawienia, porównania oraz dane techniczne dotyczące tego, czym zajmuje się firma. Klient powinien bez problemu znaleźć niezbędne dane, które pozwolą mu podjąć decyzję o skorzystaniu z oferty.

O nas

Dział „O nas” jest jednym z najważniejszych elementów strony. To tutaj zamieszczamy bardziej szczegółowe informacje na temat firmy. Chodzi o dane takie jak rok założenia, czy wielkość przedsiębiorstwa. Równie ważne jest podkreślenie misji firmy, a także tego, co wyróżnia ją na tle konkurencji.

Kontakt

Na tej podstronie muszą znaleźć się dane kontaktowe, w tym: adres, telefon, e-mail, fax, REGON. Można tutaj podać również numer konta bankowego, a także wskazówki dotyczące dojazdu, na przykład mapę, informacje o liniach autobusowych, itp. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest formularz kontaktowy. Dzięki takiemu formularzowi klient może wysłać swoje pytania bezpośrednio ze strony firmy. Sprawdź adres przedsiębiorstwa, które zajmuje się pozycjonowaniem stron www.

Najczęściej zadawane pytania, czyli FAQ

Klienci na pewno będą zadawać liczne pytania na temat firmy. Wiele z tych zapytań będzie się często powtarzać, a odpowiadanie na wszystkie wiadomości tego typu jest kłopotliwe i czasochłonne. Rozwiązaniem problemu jest dział z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. To tutaj klient znajdzie informacje, które rozwieją jego wątpliwości w różnych kwestiach. Na podstronę z FAQ-u można odsyłać klientów, szukających dodatkowych informacji.

Aktualności lub blog

Te działy nie są konieczne, jednak mogą okazać się atrakcyjne dla osób odwiedzających stronę. Aktualności to idealne miejsce do informowania o ciekawych zmianach zachodzących w firmie, na przykład nowych produktach. Blog daje większą swobodę, jeśli chodzi o umieszczane na nim treści. Wpisy powinny być przydatne dla klientów, rzetelne i ciekawie napisane. Zamiast koncentrować się na sprzedaży produktów, lepiej skupić się na potrzebach klienta, na przykład przygotować wpisy, które w przystępny sposób wytłumaczą techniczne zawiłości związane z daną branżą.

Zdjęcia i grafiki

Projektowanie stron internetowych musi uwzględniać estetykę. Warto zatroszczyć się o umieszczenie na stronie przynajmniej kilku zdjęć, na przykład przedstawiających siedzibę firmy. Fotografie budzą większe zaufanie. W przypadku niektórych firm dobrym pomysłem jest stworzenie podstrony z portfolio lub przykładowymi realizacjami. Przedsiębiorstwo budowlane może pokazać zdjęcia zrealizowanych inwestycji, a salon fryzjerski fotografie wykonanych fryzur.

Niezależnie od treści, strona firmy musi charakteryzować się czytelnością i łatwą nawigacją oraz powinna sprawiać profesjonalne wrażenie. Wszystkie informacje muszą być aktualne i prawdziwe. Trzeba sprawdzać, czy elementy wyświetlają się prawidłowo, a teksty nie zawierają błędów językowych.